Basından seçmeler - 1 ( Tüketici 'şans'tan çok 'anında' kazanmak istiyor )


Alışverişte tüketici en çok hemen kazandıran promosyonlardan etkileniyor. 'Bir alana, bir bedava' gibi çoklu paket tercihi yüzde 75'i bulurken, çekilişlerin tercihi etkileme oranı yüzde 49'da kalıyor

Pazarlama çözümleri şirketi Trio'nun İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana'da yaptığı 'Tüketici Promosyonlarına Duyarlılık Araştırması'na göre kalite ve fiyat açısından benzer ürünlerde promosyonlu olanlar tercih ediliyor. Tüketicinin promosyondaki tercihi ise 'bir alana bir bedava', 'aynı fiyata daha fazla ürün' gibi hemen kazandıran yöntemler.
Haziran 2004'te bin 807 kadın ve erkekle yüz yüze görüşülerek yapılan araştırmaya göre, kalite ve fiyat açısından benzer iki ürün arasında 'çoklu paket avantajı' olan (bir paket alana bir paket bedava gibi) ürünü tercih etme oranı yüzde 75. Yine satın alma anında, hediye veren ürünleri tercih oranı yüzde 74, '1 kilo fiyatına 1.5 kilo' gibi aynı fiyata daha fazla ürünlerdeki tercih oranı da yüzde 73. Yanında numune ürün verenlerdeki tercih oranı ise yüzde 65. Numuneleri kullananların yüzde 16'sı numunesini aldıkları ürünü her zaman, yüzde 21'i genellikle, yüzde 49'u ise duruma bağlı olarak satın alma eğiliminde.
Çekilişli promosyon kampanyalarını tercih oranı ise yüzde 49. Görüşülenlerin yüzde 81'i son bir yılda firmaların düzenlediği herhangi bir çekiliş kampanyasına katılmadıklarını söylüyor. Araştırmada yüzde 10'luk bir grup ise promosyona karşı.
Kısmen yeni bir uygulama olan müşteri bağlılığı programları da kabul görüyor.

Kart bağımlılığı artıyor
Bu tür uygulamalara bizzat katıldığını belirten tüketicilerin oranı yüzde 55. Bu tür programlara katılanların kredi kartı dışında ortalama olarak 2 adet mağaza kartı bulunuyor. Araştırma marketlerden en sık alışveriş edenlerin İstanbullular olduğunu da ortaya koyuyor. İstanbul'da görüşülen kişilerin yüzde 72'si haftada bir ya da daha sık marketten alışveriş yaparken, bu oran Ankara'da yüzde 59, İzmir'de yüzde 53, Adana'da ise yüzde 42. Sosyoekonomik düzey yükseldikçe hiper ve süper marketlerden alışveriş etme oranı ve sıklığı da artıyor.
Alışverişini hipermarket zinciri ve süpermarketlerden yapanların oranı 45 yaş üzerindekilerde daha yüksek.

Pınar Çelik

http://www.milliyet.com.tr/2004/07/22/isyasami/ais.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder