FUTBOL VE MAĞAZACILIK ARASINDAKİ BENZERLİKLER




Hazırlayan: Ahmet KİK

Futbol ve Mağazacılığın temel felsefe ve kuralları arasında birçok benzerlikler vardır. Bu benzerlikleri eğitimlerde kullanıp çalışanlarımızın aklında daha kalıcı olur diye düşünüyorum.
* Eklemek istediklerinizi bloga ekleyebilirsiniz..

TAKIM OYUNUMağazacılıkta futbol takımı gibi oyunculardan oluşur.. Tüm birimler bir takımdır. Hepsinin başarısı sonucu etkiler.
As Başkan : Şirket sahibi
Yönetim kurulu : Satış,Pazarlama,İnsan Kaynakları,Mali İşler Üst Yöneticileri
Teknik Direktör : Satış Koordinatörü veya Bölge Müdürü
Antranör ve Yardımcısı : Mağaza Müdür ve Yardımcısı
Futbolcu : Satış Elemanı
Kasiyer : Kaleci
Masör,Top Toplayıcı,Doktor vb.. : Mağaza destek birimleri

POZİSYONMağaza satış elemanlarının mağazada sorumlu olduğu alan ve satış sürecinde duracağı yer.

PASSatış elemanları farklı bir ürünle ilgili yardım isteyen müşteriyi, Diğer arkadaşına yanına kadar götürerek satış yapması için teslim eder. Bunu başarılı bir şekilde yapması için, Diğer arkadaşının duruş pozisyonunu göz ucuyla sürekli kontrol etmesi ile mümkündür. Eğer eli ile reyonu gösterirse pas yerini bulmaz..

CEZA SAHASI
Satış personeli ile Müşterinin kişisel alanı.. Bu mesafeye satış boyunca dikkat edilmeli..

OFSAYTMüşterinin alacağı ürün hakkında satış personelinden daha fazla bilgi sahibi olması ve Satış personelinin Müşteriye yanlış bilgi vermesi..

TAKTİK
Bir satış günü hazırlıkları haftalar hatta aylar önceden yapılır.. ( Özel günler, Bayram, Hafta sonu vb..) Özel günlere özgü ürün, Kampanya, Fiyat belirlenir. Personel Takviyesi yapılır.

MAÇ DOKSAN DAKİKA
Mağazacılıkta mağazanın kapanış saatleri önemlidir. Son dakikada gelen müşterinin yüklü miktarlarda alışveriş yaptığına şahit olmuşuzdur veya Son dakikada gelen acil ihtiyacı olan müşterinin hizmetimizden dolayı sürekli müşterimiz olmasına..

PENALTIMüşteri memnuniyetsizliğidir. Şirket personelinin becerisine göre durumun gol olup olmayacağı belli olur..

FORVET
İleri Satış Tekniklerini bilen. Satış performansı yüksek uzman personel..

VERKAÇSatışı tamamlamak için, Satış personelinin müşterinin yanında getirdiği ürünü bilen arkadaşı ile ürünün iyi yönlerinin ön plana çıkararak paslaşma..

AVANTAJ
Müşterinin aradığı ürünü mağazada bulamaması, Ama muadil bir ürünü satın almaya niyetli olmasının satış personeli tarafından anlaşılması.

AVERAJMüşterinin benzer mağazalar ile aynı ürünleri aynı fiyatlardan sattığımızı bilmesi ama Hizmet Kalitesi için bizi tercih etmesi..

ATAKSatışı sonuçlandırmak için tüm satış tekniklerini kullanmak..

DEFANS
Raflarda ürünlerin eksik olmaması.. Personel tarafından yok satmamak için çaba sarf edilmesi..

TAÇ
Sadece ziyaret amacı ile gelmiş müşteriye, Satış becerisi ile ürün satmak

KORNERSatışın çevresel etkenlerle ( Müşterini yanında getirdiği diğer bir müşteri, Başka bir personel veya Başka bir müşteri tarafından ) kesilmesi. Yeniden satışa devam etmek

GOL
Satış faaliyetinin sonuçlanması.

ELLE OYNAMAMüşterinin satışı zorlaştırıcı davranışları ( Ürünü, Fiyatı vb.. Rakipler ile kıyaslaması )

AUT
Satış personelinin satışın sonunda müşteri ile kurduğu yanlış iletişim sonucu satışın sonuçlanmaması. Müşterinin ürün almadan mağazadan çıkması

VOLESektör, Ürün, Fiyat, Firma, Satış teknikleri hakimiyeti yüksek personelin çok rahat satış yapması
STADYUM
Satış alanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )