Futbol ve Mağazacılık - 2 ( Taktik )



Mağazalarda, Marketlerde futbolcuların duruş pozisyonları gibi satış elemanlarınında duruş pozisyonları ve hareket yerlerinin belli olması gerekir. Özellikle yoğun satış zamanlarında satış personeli sürekli pozisyonunu korumalıdır. Bir müşteriye yardım için başka bir reyona gitmiş olsa bile tekrar yerine dönmeli ve Ondan boşalan pozisyonuda diğer satış elemanı kontrol altında tutabilmelidir.

Satış elemanı duruş posizyonunu iyi belirlemeli görüş alanına diğer satış elemanı arkadaşı ile göz teması kurabileceği yerde durmalıdır. Mağaza içinde müşterilerin soru sormak ve yardım istemek için ölü noktaları olmamasına dikkat edilmelidir.

Mağaza yöneticisi aynı antrenör gibi.. Yoğunluğa, müşteri hareketine, Reyon düzenine göre satış elemanlarının pozisyonunu belirlemeli ve sürekli taktik değiştirebilmelidir.

Örneğin satışın yoğun olduğu bölgeye daha çok personel yönlendirebilmeli, Kasalar sıkıştığı zaman müşterilerin kasalardan daha hızlı çıkması için satış elemanlarını kasa arkasına ürün poşetlemeye yardımcı olarak gönderebilmelidir.

Bu çalışma ile yine mağazacılığın bir takım çalışması olduğunu görüyoruz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )