Çiçekçi Fatma Abladan satış dersleri - 1


Bir satış öyküsü ;
Mağazamızın karşısında çiçek satan çiçekçi Fatma ablanın müşteri diyalogları çok hoşuma gitti onlardan bazılarını zaman zaman sizlerle paylaşacağım.

Bir yaşlı bayan sergiye yaklaştı.
Müşteri = Evime çiçek almak istiyorum. Şu papatyalar çok güzelle benziyor
Çiçekçi = Abla yapayım sana güzel bir demet
Yaşlı bayan papatyadan bir demet aldı fakat o sıra başka çiçeklere gözü ilişti ve vazgeçerek
Müşteri = Şu çiçekler de güzelmiş bunlardan alayım
Çiçekçi = Tabii abla
dedi . Çiçekçi. Papatya demetinin paketini alarak tekrar tezgaha koydu.. Yaşlı müşterinin istediği çiçeklerden bir buket yaparak kendisine tekrar verdi.

Müşteri alışveriş için bizim mağazamıza girdi ve çıktığında tekrar çiçekçinin önünden geçti. Yüz ifadesinde kararsızlık ve pişmanlık vardı. Çiçekçi bu ifadeyi görünce yaşlı bayanın arkasından koştu

Çiçekçi = Abla eğer içine sinmedi ise gel değiştireyim
Yaşlı kadın utanıp sıkılarak
Müşteri = Evet papatya alsam daha iyi olacak galiba
Çiçekçi ona yeniden bir demet papatya yaparak verdi. Yaşlı müşteri mutlu bir yüz ifadesi ile evinin yolunu tuttu.

Bu satış öyküsünde gördüğünüz gibi; Ürünü sattıktan sonrada müşteri memnuniyetinin takibinin ne derece önemli olduğunu görüyoruz.

“ Müşteri sizden alışveriş yaptığı için mutlu olmalı ve güven duymalı” Diğer bir deyişle “Sadece Müşteriye gülümsemek yeterli değildir. Alışveriş sonrası müşterinin gülümsemesi çok daha önemlidir”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )