Çiçekçi Fatma Abladan Satış Dersleri - 2



Bir müşteri çiçek tezgahına yaklaştı. Çiçekleri gözden geçirdi. İstediği çiçeği görememiş olacak ki
- Beyaz sümbül yokmu ? diye sordu
Çiçekçi
- Abla artık mevsimi değil.
Müşteri üzgün ama çaresiz bir beden dili sergiledi.
Çiçekçi
- Abla sen nereye götüreceksin bu çiçeği
Müşteri
- Bir sergi açılışı var güzel birşey olsun istiyorum.
Çiçekçi işini bilen ve uzman bir satışçı edasıyla
- Anladım abla,Sen bana güven sana güzel birşey yapacağım. Beğenmezsen sorun değil alırım geri.
Müşteri
- Benim için önemli bir açılış, Sana güveniyorum hazırla bakalım..

Evet çiçekçi Fatma abla bir çiçek daha sattı müşterisine. Müşterisi kafasında belirli bir ürünü almak için gelmişti. Ama başka bir ürünü mutlu olarak alıp gitti.

Çıkaracağımız derslerimiz

- Müşteri ürün sorduğunda neden olmadığını iyice açıklayın ( Yok, Kalmadı diye kesip atmayın )
- Müşterinin beklentisini öğrenmek için açık uçlu sorular sorun ( 5N1K )
- İyi bir dinleyici olun
-Müşteride bilginiz,Beden diliniz ile güven oluşturun ( Abla mevsimi değil ifadesi ile iş bilgisini aslında müşteriye verdi)
- Müşteri memnuniyetinin her zamam önemli olduğunu hissettirin ( Beğenmesen sorun değil alırım geri ifadesi ile bunu hissetirdi. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder