İnsert
İnsert ; Perakendecinin müşteri ile iletişim kurmakta kullandığı en önemli pazarlama ve reklam aracıdır.
Diğer bir anlatımla marketlerin özellikle promosyon dönemlerinde reklam amacıyla mağaza içinde ya da gazeteler aracılığıyla yayınladıkları ve temelde düşük fiyatlı ürünleri içeren ilanlardır.
İnsertler P.O.P. reklam malzemesi olarak Mağaza içinde ya da mağaza girişinde konulabilir.
insertler reklam amaçlıda kullanıldığından ( one shot )tek çekimlik reklamlarda etkili olabilmektedir. Orta veya son sayfalarda genel kabul görümüş ürünlerin tek ve yarım sayfalık reklamları gibi..
insertlerin ana felsefesi fiyat indirimi yoluyla satış artırmak olduğundan, ürün hakkında detaylı tanıtıma yer verilmemektedir.( pack shot - ambalaj çekimi ) ile ürünün ağırlık,hacim bilgisi,indirim öncesi ve sonrası fiyatı insertlerde yer alır.
Perakendeci insertlerde değişik indirim şekilleri ile müşteri çekmeye çalışmakta hatta bazen "loss leader" olarak tabir edilen ve maliyet fiyatının da altında bir fiyat uygulaması anlamına gelen uygulama çerçevesinde perakendeci meşrubat ürünlerini zararına ya da sıfıra yakın kar marjlarında satabilmektedirler. Bu uygulama bağlamında, perakendeci mağazaya müşteri çekme ve özellikle fiyatı yüksek diğer ürünler bakımından kar elde etmeyi hedeflemektedirler.
Müşteri açısından insert ise alışveriş tercihini belirlemede önemlidir.
‘insert’ uygulamalarının bazı ülkelerde neredeyse mağazalara göre uygulama noktalarına getirilmesinde o mağazaların müşterilerinin yoğun sadakati ve bağımlılığının ödüllendirilmesi olarak görülmektedir.
Hazırlanan insertle ;
- Yapılan indirimler,
- Kampanyalar,
- Taksit sayıları ve çalışılan bankalar,
- Şirket iletişim bilgileri
- Önemli günlerin kutlamaları
- Sosyal kampanya ve duyurular müşterilere iletilir.
İnsert
- 15 günlük ( Veya belirlenen periyotlarda )
- Hafta Sonu ( Cumartesi, Pazar )Bazı perakendeciler bu günlere cuma'yıda ekliyorlar.
- Özel günler ( Meyve sebze, Et ve et ürünleri, Şarküteri halk günleri )
- Belirli günler ve zamanlar için ( Anneler günü, Babalar günü, Sevgililer günü, Ramazan, Sezonunluk, Okul açılışı vb..)
- Mağaza açılışı için,
- Özel insertler ( Sadece 1+1 ürünler, Sadece fiyatı 1YTL, 2YTL Olan ürünler, bellirli bir ürün grubu vb.. )
hazırlanabilir.
İnsertlerdeki indirim şekilleri;
- İkincisi,Üçüncüsü % .... İndirimli veya bedava.
- Bir alana , Bir bedava
- % 50 İndirimli
- Başka bir ürün bedava
- Deneme fiyatı
İnsert hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar
- Müşteriye özel insert geliştirmek. Seçilen ürünlerin müşterilerin ilgisini çekecek ürünler olması,
- Ürün kalitesinin iyi olması.
- Piyasa fiyat araştırmasının iyi yapılmış olması.
- İnsert ürünlerinin insert bitimine kadar mağazalarda bulunurluğunun sağlaması,
- İnsertin baskı kalitesinin iyi seviyede olması,
- İnsertteki ürün resimleri ve fiyat bilgilerinin yanlış olmaması.
- Ürün bilgilerinin detaylı olması ( Gramaj, Özellik, Adet vb.. )
- Ürünün eski fiyatı mutlaka yazılmalı.
- Dağıtımının düzgün yapılmış olması. Müşterinin evine girebilmesi( Mağaza Girişinde, Elden apartman posta kutularına, Posta ile, Günlük gazete ekinde ) Günlük gazete eki en verimli olanıdır. Müşterinin direk evine girilir.
İnsertlerde yapılan ilginç uygulamalar;
- Promosyon kuponları koyulması,
- Müşterilerin ilgisini çekecek bilgilerin yazılması,( Yemek bilgileri, Püf noktaları, Ürün hakkında geniş açıklama vb..)
- Ufak deneme ürünlerinin insertlere yapıştırılması. ( Şampuan, Meyve çayı, Kadın pedi(Bağı) vb..)
İnsertle ilgili müşterilerin korkuları
- İnsertteki ürünleri mağazada bulamamaları.
- İnsertteki ürünlerin fiyatlarının mağazadaki fiyatlarla aynı olmaması.
- İnserteki ürünün resmi ile satışta ürünün farklı olması.
- İnserte konulan ürünlerde olumsuz birşeyler olduğu düşünmesi ( Yakın tarihli ürünler, Modası geçmiş ürünler, Firmanın elinde kalmış ürünler vb.. )
Satış özendirmede etkili bir araç olarak insert ve Hiper/Süpermarket müşterileri üzerinde Bir uygulama
Yrd.Doç.Dr. Mehmet TIĞLI,Yrd.Doç.Dr. Serdar PİRTİNİ ( Pdf dosyası )
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )
-
▼
08
(124)
-
▼
Temmuz
(106)
- Mağazacılıkta oryantasyonun önemi
- Mesleğimizin diğer mesleklere göre avantajları..
- OYUN / Kendi Alışveriş Merkezini kur ( Mall Tycoon...
- Sektörde bulmakta en zorlandığınız pozisyonlar ?
- Mağaza Müşteri Memnuniyet Anketi ( Customer Satisf...
- İyi bir şarküterici nasıl olmalıdır ?
- Farklılaştıran güzel uygulamalar - 1
- Mağaza Personeli performans kriterleri
- Müşteri ile Dans
- Mağaza Yöneticisi Performans Kriterleri ( Market Y...
- İyi bir mağaza yöneticisi..
- Satışta başarı ek ürün satışından geçiyor..
- Önlenemez yükselişler - 1 ( Farklılaşan kazanır )
- İnsert
- Duvar Yazısı
- Profesyonel bir kasiyerin yapmaması gerekenler..
- Süpermarketlerde yer seçimi..
- Profesyonel bir kasiyer kasasında sıra varsa neler...
- Kasa kuyruklarını azaltma ve müşteri memnuniyeti i...
- Müşteri Şikayetleri ve Müşteri Hizmetleri Yönetimi
- Müşteri Şikayetleri - 2 ( Son Kullanma Tarihi geçm...
- Müşteri davranışları ( Costumer behavior )
- Perakende mağaza formatları ( Ürün yapılarına göre )
- Tüketici Tipleri
- Müşteri grupları
- Aklınızda bulunsun - 1
- Private Label (özel markalı ya da market markalı ü...
- Müşteri şikayetleri - 1 ( Bayat paket ekmek)
- Yaşlı Müşteriler
- Mağazacılık ve Stok Yönetimi
- Veri Madenciliği (Data Mining) ve Mağazacılık
- Çiçekçi Fatma Abladan satış dersleri - 1
- Futbol ve Mağazacılık - 2 ( Taktik )
- Meyve Sebze Takvimi
- Meyve ve Sebze Reyonlarında hijyen..
- İyi bir satış için..
- Şarküteri sanattır..
- Mağazacılık ve Alan Yönetimi ( Space Management )
- Kırık cam teorisi ( Broken Windows theory ) ve Mağ...
- CRM ve MERCHANDISING
- Başarılı bir mağazacının ( Satış Danışmanı ) bilme...
- Göz takip sistemi ve Mağazacılık " The Eye Trackin...
- Mağazacılık sorumluluk ister..
- Haftanın Sözü 13
- Sahip olduğumuz müşteriyi kaybetmemizin maliyeti - 2
- Mağazacılık ve empati
- Mağazacılık ve Beden dili
- Müşterilerimizle İletişim Kurarken
- Sahip olduğumuz müşteriyi kaybetmemizin maliyeti - 1
- Teşhir Teknikleri - 2 ( Ürün sıralaması )
- Barkod Sistemi ( EAN-13 )
- Satış arttırıcılar - 4 ( Çapraz satış tekniği - Cr...
- Teşhir Teknikleri - 1 ( Dikey ve Yatay teşhir )
- Raflara ürün teşhirinde göz hizası
- Satış arttırıcılar - 3 ( Yer görselleri )
- Satış arttırıcılar - 2
- Satış artırıcılar -1 ( Merchandising Strips )
- Az ve Yığma teşhir arasındaki fark ?
- Mağazacılıkta göz yanılgılarından faydalanma-2
- Mağazacılıkta ürün teşhirlerinde göz yanılgılarınd...
- Mağazacılıkta renklerin önemi..
- Son izlenim..
- Müşterilerimiz nelerden hoşlanır ? Nelerden hoşlan...
- Günün Sözü
- Motivasyon Jeneratörü
- Sipariş verirken nelere dikkat etmeliyiz ?
- Mağazalarda telefon açma
- Haftanın Sözü 11
- Haftanın Sözü 10
- Haftanın Sözü 9
- Haftanın Sözü 8
- Haftanın Sözü 7
- Haftanın Sözü 6
- Haftanın Sözü 5
- Haftanın Sözü 4
- Haftanın Sözü 3
- Haftanın Sözü 2
- Haftanın Sözü 1
- Teşhir
- Bir kasiyerin görevleri
- Mağaza içinde telefonla konuşma..
- Mağaza içinde çalışma arkadaşları ile konuşma
- Müşterinin arkasından konuşma
- Mağaza içinde ürün açma
- Saygınızı gösteriniz
- Müşteriye ürün sunumu
- Müşteri Yönlendirme
- Kişisel Bakım
- Kişisel Bakım
- Müşteri ile Samimiyet
- Mağaza ilk izlenim
- Mağazalarda hırsızlıkta dikkat edilecekler
- Satış Cümlesi
- Başlık yok
- FUTBOL VE MAĞAZACILIK ARASINDAKİ BENZERLİKLER
- Mağazacılık bir takım çalışmasıdır..
- Mağaza Çalışanları
- Takımın diğer üyeleri..
- Mağazacılıkta başarılı bir personel olmak için..
- Müşterilerin mağaza personelinden beklentileri
-
▼
Temmuz
(106)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder