İyi bir şarküterici nasıl olmalıdır ?
İYİ BİR ŞARKÜTERİCİ: Temiz ve düzenli dış görünüşü ile müşteriler üzerinde güven duygusu yaratan, güleryüzü ile verdiği hizmetin kalitesini arttıran, ürünlerini iyi tanıyan ve tanıtan, tezgahının düzeni ve temizliğini sürekli kontrol altında tutabilen kişidir.
1.Şirketinin kural ve prensiplerine uygun davranışlar sergiler.
2.Hizmet reyonun başına geçtiğinde yüzünde hizmet vermeye hazır sıcak ve samimi bir gülümseme ile hizmet vermeye hazır bekler. Gelen müşteri “hoş geldiniz” diye karşılar.
3.Günlük kişisel bakımına dikkat eder.
a.Kılık kıyafeti temiz ve ütülüdür.
b.Saçı bakımlı ve günlük tıraşını olur.
c.Tırnak ve el bakımına dikkat eder.
4.Şirketin verdiği kıyafeti giyer, Önlüğünü, Kepini, Plastik eldivenini ve Yaka kartını takar.
5.Ürünlerini iyi tanır ve özellikleri iyi bilir.
6.Sabah işe başladığında hizmet reyonun gözden geçirir. Deforme olmuş, Tarihi yaklaşmış, Rengi ve kokusu değişmiş ürünleri reyondan alır. Yerine yeni ürünleri koyar.
7.Belli zamanlarda hizmet reyonundaki ürünlerin yerlerini değiştirir. Yeni ürünleri alta koyarak eski ürünlerin satışını sağlar ( FİFO - İlk giren, ilk çıkar metodu )
8.Tezgahındaki indirimli ve promosyonlu ürünleri ön plana çıkarır ve gerekli (Afiş, Etiketleme vb..) tanıtımları hazırlar.
9.Sütlük bölümündeki ürünleri hizmet reyonundaki gibi tarih kontrollerini, temizliğini yapar. Tarihi yeni ürünleri arkaya eski ürünleri öne çıkarır.
10.Sütlük bölümünde sürekli ön yüz yapmalı, Müşterilerin ürün alırken dağılan reyon gün içerisinde düzeltilmelidir.
11.Buzhaneyi sürekli temiz tutmalı, Buzhanede iade ürünlerin birikmemesi için iadelerin firmalara verilmesini iyi takip etmelidir.
12.Firmalardan gelen ürünlerin SKT ( Son kullanma tarihine ) dikkat etmeli. Uygun olmayanları almamalıdır. Aynı zamanda Renk, Koku ve kalite konusunda şüphelendiği ürünleri mağaza yönetimi ile paylaşmalı ve ürünleri almamalıdır.
13.Gün içerisinde hizmet reyonun karşısına geçerek müşteri gözüyle reyonu denetlemelidir.
14.Fiyat etiketlerini sürekli kontrol eder.
15.Müşterinin beklentisini iyi öğrenir. Onun isteği doğrultusunda ürün verir.
16.Gerekli gördüğünde müşterinin ürünün tatmasını sağlayarak, Satışı güçlendirir.
17.Ürün tartarken dikkatli olur. Müşteriye ve şirketine zarar vermemeye çalışır.
18.Ürünleri hazırlarken en fire vermeye dikkat eder.
19.Şarküteri stoklarını takip eder, fazla stoklu çalışmaz..
20.Ürün takibini en iyi şekilde yaparak yok satmaz.
21.Şarküteri hizmet reyonunun, sütlük ve buzluğun ısı derecelerini sürekli kontrol ederek ürünlerin bozulmasının önüne geçer.
22.Gün içerisinde ( en az 7-8 kere ) Hizmet tezgahı camını temizler ve temiz olmasını sağlar.
23.Hizmet reyonun, Kullandığı araç gereçleri ( Bıçak, Kevgir, Kepçe, Salam Makinesi, Pastırma makinesi vb ) temizler ve sürekli temizliğini kontrol eder.
24.Her ayın ilk haftasında genel temizlik yapar. Sütlük ve hizmet reyonlarının iç temizliğini yaparak koku oluşmasını ve makinelerin ömürlerinin uzamasını sağlar. ( Varsa soğutma sistemine zarar vermemesi için buzların erimesini sağlar.)
25.Mağaza içinde haşere, sinek, fare gibi zararlılar varsa tedbirin alır. Gıda hijyeni ile ilgili çalışmaları yapar.
26.Buzhanelerin ( Soğuk odalar ) iç ışıklarının kullanım harici sürekli kapalı kalmasını sağlar.
27.Varsa mağaza asansörlerine azami taşıma kapasitesi dışında yük koymaz.
28.Çalışma alanındaki ( Hizmet tezgahı, reyonu, Sütlük vb..) Lambaların çalışır durumda olmasını kontrol eder. Bozulmuş, Yanıp sönen ışıkları mağaza yönetimine bildirir.
29.Mağaza kapanışında Sütlük perdelerini dikkatli ve yavaşça kapatır.
30.Piyasadaki rakip mağazaları gezerek, yeni fikirler edinir. Bu bilgileri Mağaza yönetimi ile paylaşır.
31.Bilgiye her zaman açık olmalıdır.
Şarküteri ürün grupları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )
-
▼
08
(124)
-
▼
Temmuz
(106)
- Mağazacılıkta oryantasyonun önemi
- Mesleğimizin diğer mesleklere göre avantajları..
- OYUN / Kendi Alışveriş Merkezini kur ( Mall Tycoon...
- Sektörde bulmakta en zorlandığınız pozisyonlar ?
- Mağaza Müşteri Memnuniyet Anketi ( Customer Satisf...
- İyi bir şarküterici nasıl olmalıdır ?
- Farklılaştıran güzel uygulamalar - 1
- Mağaza Personeli performans kriterleri
- Müşteri ile Dans
- Mağaza Yöneticisi Performans Kriterleri ( Market Y...
- İyi bir mağaza yöneticisi..
- Satışta başarı ek ürün satışından geçiyor..
- Önlenemez yükselişler - 1 ( Farklılaşan kazanır )
- İnsert
- Duvar Yazısı
- Profesyonel bir kasiyerin yapmaması gerekenler..
- Süpermarketlerde yer seçimi..
- Profesyonel bir kasiyer kasasında sıra varsa neler...
- Kasa kuyruklarını azaltma ve müşteri memnuniyeti i...
- Müşteri Şikayetleri ve Müşteri Hizmetleri Yönetimi
- Müşteri Şikayetleri - 2 ( Son Kullanma Tarihi geçm...
- Müşteri davranışları ( Costumer behavior )
- Perakende mağaza formatları ( Ürün yapılarına göre )
- Tüketici Tipleri
- Müşteri grupları
- Aklınızda bulunsun - 1
- Private Label (özel markalı ya da market markalı ü...
- Müşteri şikayetleri - 1 ( Bayat paket ekmek)
- Yaşlı Müşteriler
- Mağazacılık ve Stok Yönetimi
- Veri Madenciliği (Data Mining) ve Mağazacılık
- Çiçekçi Fatma Abladan satış dersleri - 1
- Futbol ve Mağazacılık - 2 ( Taktik )
- Meyve Sebze Takvimi
- Meyve ve Sebze Reyonlarında hijyen..
- İyi bir satış için..
- Şarküteri sanattır..
- Mağazacılık ve Alan Yönetimi ( Space Management )
- Kırık cam teorisi ( Broken Windows theory ) ve Mağ...
- CRM ve MERCHANDISING
- Başarılı bir mağazacının ( Satış Danışmanı ) bilme...
- Göz takip sistemi ve Mağazacılık " The Eye Trackin...
- Mağazacılık sorumluluk ister..
- Haftanın Sözü 13
- Sahip olduğumuz müşteriyi kaybetmemizin maliyeti - 2
- Mağazacılık ve empati
- Mağazacılık ve Beden dili
- Müşterilerimizle İletişim Kurarken
- Sahip olduğumuz müşteriyi kaybetmemizin maliyeti - 1
- Teşhir Teknikleri - 2 ( Ürün sıralaması )
- Barkod Sistemi ( EAN-13 )
- Satış arttırıcılar - 4 ( Çapraz satış tekniği - Cr...
- Teşhir Teknikleri - 1 ( Dikey ve Yatay teşhir )
- Raflara ürün teşhirinde göz hizası
- Satış arttırıcılar - 3 ( Yer görselleri )
- Satış arttırıcılar - 2
- Satış artırıcılar -1 ( Merchandising Strips )
- Az ve Yığma teşhir arasındaki fark ?
- Mağazacılıkta göz yanılgılarından faydalanma-2
- Mağazacılıkta ürün teşhirlerinde göz yanılgılarınd...
- Mağazacılıkta renklerin önemi..
- Son izlenim..
- Müşterilerimiz nelerden hoşlanır ? Nelerden hoşlan...
- Günün Sözü
- Motivasyon Jeneratörü
- Sipariş verirken nelere dikkat etmeliyiz ?
- Mağazalarda telefon açma
- Haftanın Sözü 11
- Haftanın Sözü 10
- Haftanın Sözü 9
- Haftanın Sözü 8
- Haftanın Sözü 7
- Haftanın Sözü 6
- Haftanın Sözü 5
- Haftanın Sözü 4
- Haftanın Sözü 3
- Haftanın Sözü 2
- Haftanın Sözü 1
- Teşhir
- Bir kasiyerin görevleri
- Mağaza içinde telefonla konuşma..
- Mağaza içinde çalışma arkadaşları ile konuşma
- Müşterinin arkasından konuşma
- Mağaza içinde ürün açma
- Saygınızı gösteriniz
- Müşteriye ürün sunumu
- Müşteri Yönlendirme
- Kişisel Bakım
- Kişisel Bakım
- Müşteri ile Samimiyet
- Mağaza ilk izlenim
- Mağazalarda hırsızlıkta dikkat edilecekler
- Satış Cümlesi
- Başlık yok
- FUTBOL VE MAĞAZACILIK ARASINDAKİ BENZERLİKLER
- Mağazacılık bir takım çalışmasıdır..
- Mağaza Çalışanları
- Takımın diğer üyeleri..
- Mağazacılıkta başarılı bir personel olmak için..
- Müşterilerin mağaza personelinden beklentileri
-
▼
Temmuz
(106)
Temizlik sırasında kullanılan deterjan vb maddeleri ürünlerden uzak tutar.Geçenlerde zeytin-peynir reyon camını spreyle temizleyen görevli,spreyi sıktığında zeytinlerin üzerine geldiğini fark etmiyordu bile.
YanıtlaSil