Kasa kuyruklarını azaltma ve müşteri memnuniyeti için bir öneri



Mağaza Yöneticilerinin kasa kuyruklarının çokluğundan, Personelinin kasada fazla durmamasından, Müşterilere yeteri derecede ilgili ve güleryüzlü olmamasından, Hızlı çalışmadıklarından şikayetçi olduğunu duyar gibiyim..
Tabiki kasa kuyrukları sadece kasiyerlere bağlamak mümkün değil. Yanlış barkotlar, arızalı cihazlarda buna etkendir.

Önerimiz Kasiyerin aylık kasasında yaptığı cirosuna bağlı " Kasa Ciro Tazminatı "

Perakendecilerin çoğu Kasa elemanlarına maaşlarının haricinde Kasa Ciro tazminatı adı altında ücretler vermektedir. Bu ücretler Kasa elemanı kasasında açık vermesse kendisine ödeniyor, Kasasında açık verirse açık bu ödemeden kesiliyor.

Eğer;

Kasa elemanlarına aylık yaptıkları ciro'nun ( Binde 12 - Siz farklı bir oran belirleyebilirsiniz )belli bir oranını Kasa Ciro Tazminatı olarak verirseniz.

Kasa Elemanının

a. Kasasını daha az terk etmesini sağlar
b. Müşterilerine daha güleryüzlü davranmasını sağlar ( Aynı müşterinin tekrar kendi kasasından geçmesini sağlamaya çalışacak )
c. Sepetleri dolu olan müşterilerin kasiyerler tarafından kasalara davet edilmesini sağlar.( Maaşları sabit olan mağazalarda sepetleri dolu müşterileri kasiyerler pek sevmezler )
e. Hızlı olmalarını sağlarsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )