Mağaza Yöneticisi Performans Kriterleri ( Market Yöneticisi )
MESLEKİ BİLGİ DÜZEYİ : Görevin yerine getirilebilmesi için gerekli olan mesleki bilgi düzeyini, mağazadaki ürünlere, kullanılan araç gerece olan hakimiyeti ve şirketin geliştirmiş olduğu uygulamalar hakkındaki bilgisini ifade eder.
- Mağaza portföyünde bulunan ürün grupları ve satış düzeyleri hakkında bilgi sahibi olması
- Yeterli ve zamanında sipariş vererek stok devir hızının en uygun oranda gerçekleşmesini sağlaması
- Mağaza içerisinde kullanılan araç gereçler ve teknik donanım (bilgisayar, yazar kasa, POS...vb.) konusunda yeterli kullanım ve bilgi düzeyine sahip olması.
- Bütün reyonların düzenlemesi, planlaması ve teşhirlerin yapılması konularına hakim olması
- Şirketin hedeflerini, politikalarını, kurallarını tam olarak bilmesi ve uygulaması
- Şirketin yeni uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması, uygulamaları benimsemesi ve hedeflenen zamanlar içerisinde yaşama geçirilmesi
- Şirket içi duyuruları düzenli olarak takip etmesi ve ilgili görevlerin doğru ve eksiksiz olarak yerine getirilmesini sağlaması
- Mağaza içi, çevresi, depo ve ofislerin temizlik ve hijyen şartlarına uygun olmasını sağlaması
TİCARİ ODAKLILIK : Kazanç ve çevre rekabeti bilincine sahip olmayı, en yüksek getiriyi sağlayacak faaliyetlere ve yeni iş fırsatlarına odaklı olmayı ifade eder.
- Kaynakları maksimum verimlilikle kullanması, mağaza gider kalemleri, karlılık noktaları gibi konulara hakim olması
- Rakiplerini tanıması, faaliyetleri hakkında güncel bilgiye sahip olması ve bunları ticari fayda yaratmak için kullanması
- Düzenli olarak mağazanın satış raporlarını, analizlerini değerlendirmesi ve bunlar doğrultusunda fikir üretmesi, fırsatları görüp değerlendirmesi
MÜŞTERİ ODAKLILIK : Müşterileri tanımayı, ihtiyaçlarını karşılamayı ve yardımcı olmak için duyulan isteği ifade eder.
- Müşteri ile olumlu bir iletişim kurulmasını sağlaması, müşteriye verilen hizmetin kalitesini izlemesi ve hizmet kalitesinin sürekli gelişimi için çalışması
- Mağazanın müşteri yapısını tanıması, değişen müşteri ihtiyaç ve beklentilerine yönelik iş önceliklerini değiştirmesi, gelişmelere hazırlıklı olması
TEMSİL BECERİSİ : Şirketin standartlarına uygun olarak dış görünümüne gösterdiği özeni ve başkalarına karşı şirketi temsil etme becerisini ifade eder.
- Şirket kurallarına uygun olarak iş kıyafetlerine ve kişisel bakımına özen göstermesi
- Müşteriler, resmi görevliler, işletici ve diğer firma temsilcileri ile olan konuşma ve tavırlarında şirketi temsil ettiğinin bilincinde olarak dikkatli, güvenilir ve saygın bir izlenim yaratması
İLETİŞİM : Kendisine iç ve dış kaynaklardan iletilen mesajları anlamayı, gerektiğinde bu mesajları doğru kişiye, doğru iletişim araçlarını kullanarak, doğru zamanda açık ve net bir şekilde aktarmayı ifade eder.
- Şirket içerisindeki diğer departmanlarla olumlu ilişkiler kurması ve işbirliğini sağlaması
- Açık ve net bir dil kullanması, bir konuyu aktarırken tüm yönleriyle ve sistemli bir şekilde ele alması
- Başkalarının duygu ve düşüncelerini yargılamadan anlaması, duygularını kontrol edebilmesi, duygu ve düşüncelerini karşı tarafa aktarıp etki yaratabilmesi
- Astlarına kendilerini ifade edebilmeleri için gerekli ortamı yaratması, onları anlamak için gerekli zamanı ayırması
EKİP ÇALIŞMASI : Çalışanlarıyla işbirliği içerisinde olarak ortak hedeflere ulaşmayı ifade eder. Kendi çabalarını başkalarıyla birleştirip, daha iyi sonuçlar alma çabasıdır.
- Ekibinin verimli çalışması için gerekli koşulları yaratması, çalışma arkadaşlarından gelen fikirlere açık olması
- Ekibe amaçlar ve hedefler yaratarak benimsetmesi, gelişmelerini sağlaması
- Ekip içerisinde olabilecek uyumsuzlukları önlemek için gerekli tedbirleri alması, ekibi bu doğrultuda yönlendirmesi
YÖNETİCİLİK BECERİLERİ : Çalışanların hedeflenen başarıya ulaşması için motive etme, delegasyon, koçluk yapmak gibi becerileri etkin olarak kullanma, karar alma, önceliklendirme yapabilme ve strese dayanıklı olmayı ifade eder.
- Çalışanları kişilik özellikleri doğrultusunda motive etmesi, kendilerini güçlü ve değerli hissetmelerini sağlaması
- Sorumluluk devrederek gereksiz işlerden kendisini kurtarması ve bu sayede astlarının beceri ve kendilerine güvenini geliştirmesi
- Çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmesi, eksik ve zayıf taraflarını gidermesi, mevcut becerilerini geliştirmek için destek olması
- Belirsizlik, iş yükü, yoğun çalışma temposu, zaman baskısı gibi sebeplerden kaynaklanan iş stresi karşısında dirençli olması, objektif ve kontrollü davranması
- Hedeflere etkin ve hızlı ulaşmak için, tüm olasılıkları göz önüne alarak rasyonel, gerçekçi ve anlamlı kararlar alması ve aldığı kararların sorumluluğunu taşıması
- Acil veya hızlı gelişen olaylar karşısında öncelikleri belirleyebilmesi, öncelik gerektiren olaylara göre planlarını uyarlayabilmesi
- Sağlıklı bilgi akışı için gereken ve istenilen raporların doğru, düzenli ve zamanında yapılmasını sağlaması
- Şirketin değerlerini, sınırlamalarını ve kaynaklarını dikkate alarak çözüm için geleneksel yöntemler dışında alternatifler geliştirmesi ve uygulaması
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )
-
▼
08
(124)
-
▼
Temmuz
(106)
- Mağazacılıkta oryantasyonun önemi
- Mesleğimizin diğer mesleklere göre avantajları..
- OYUN / Kendi Alışveriş Merkezini kur ( Mall Tycoon...
- Sektörde bulmakta en zorlandığınız pozisyonlar ?
- Mağaza Müşteri Memnuniyet Anketi ( Customer Satisf...
- İyi bir şarküterici nasıl olmalıdır ?
- Farklılaştıran güzel uygulamalar - 1
- Mağaza Personeli performans kriterleri
- Müşteri ile Dans
- Mağaza Yöneticisi Performans Kriterleri ( Market Y...
- İyi bir mağaza yöneticisi..
- Satışta başarı ek ürün satışından geçiyor..
- Önlenemez yükselişler - 1 ( Farklılaşan kazanır )
- İnsert
- Duvar Yazısı
- Profesyonel bir kasiyerin yapmaması gerekenler..
- Süpermarketlerde yer seçimi..
- Profesyonel bir kasiyer kasasında sıra varsa neler...
- Kasa kuyruklarını azaltma ve müşteri memnuniyeti i...
- Müşteri Şikayetleri ve Müşteri Hizmetleri Yönetimi
- Müşteri Şikayetleri - 2 ( Son Kullanma Tarihi geçm...
- Müşteri davranışları ( Costumer behavior )
- Perakende mağaza formatları ( Ürün yapılarına göre )
- Tüketici Tipleri
- Müşteri grupları
- Aklınızda bulunsun - 1
- Private Label (özel markalı ya da market markalı ü...
- Müşteri şikayetleri - 1 ( Bayat paket ekmek)
- Yaşlı Müşteriler
- Mağazacılık ve Stok Yönetimi
- Veri Madenciliği (Data Mining) ve Mağazacılık
- Çiçekçi Fatma Abladan satış dersleri - 1
- Futbol ve Mağazacılık - 2 ( Taktik )
- Meyve Sebze Takvimi
- Meyve ve Sebze Reyonlarında hijyen..
- İyi bir satış için..
- Şarküteri sanattır..
- Mağazacılık ve Alan Yönetimi ( Space Management )
- Kırık cam teorisi ( Broken Windows theory ) ve Mağ...
- CRM ve MERCHANDISING
- Başarılı bir mağazacının ( Satış Danışmanı ) bilme...
- Göz takip sistemi ve Mağazacılık " The Eye Trackin...
- Mağazacılık sorumluluk ister..
- Haftanın Sözü 13
- Sahip olduğumuz müşteriyi kaybetmemizin maliyeti - 2
- Mağazacılık ve empati
- Mağazacılık ve Beden dili
- Müşterilerimizle İletişim Kurarken
- Sahip olduğumuz müşteriyi kaybetmemizin maliyeti - 1
- Teşhir Teknikleri - 2 ( Ürün sıralaması )
- Barkod Sistemi ( EAN-13 )
- Satış arttırıcılar - 4 ( Çapraz satış tekniği - Cr...
- Teşhir Teknikleri - 1 ( Dikey ve Yatay teşhir )
- Raflara ürün teşhirinde göz hizası
- Satış arttırıcılar - 3 ( Yer görselleri )
- Satış arttırıcılar - 2
- Satış artırıcılar -1 ( Merchandising Strips )
- Az ve Yığma teşhir arasındaki fark ?
- Mağazacılıkta göz yanılgılarından faydalanma-2
- Mağazacılıkta ürün teşhirlerinde göz yanılgılarınd...
- Mağazacılıkta renklerin önemi..
- Son izlenim..
- Müşterilerimiz nelerden hoşlanır ? Nelerden hoşlan...
- Günün Sözü
- Motivasyon Jeneratörü
- Sipariş verirken nelere dikkat etmeliyiz ?
- Mağazalarda telefon açma
- Haftanın Sözü 11
- Haftanın Sözü 10
- Haftanın Sözü 9
- Haftanın Sözü 8
- Haftanın Sözü 7
- Haftanın Sözü 6
- Haftanın Sözü 5
- Haftanın Sözü 4
- Haftanın Sözü 3
- Haftanın Sözü 2
- Haftanın Sözü 1
- Teşhir
- Bir kasiyerin görevleri
- Mağaza içinde telefonla konuşma..
- Mağaza içinde çalışma arkadaşları ile konuşma
- Müşterinin arkasından konuşma
- Mağaza içinde ürün açma
- Saygınızı gösteriniz
- Müşteriye ürün sunumu
- Müşteri Yönlendirme
- Kişisel Bakım
- Kişisel Bakım
- Müşteri ile Samimiyet
- Mağaza ilk izlenim
- Mağazalarda hırsızlıkta dikkat edilecekler
- Satış Cümlesi
- Başlık yok
- FUTBOL VE MAĞAZACILIK ARASINDAKİ BENZERLİKLER
- Mağazacılık bir takım çalışmasıdır..
- Mağaza Çalışanları
- Takımın diğer üyeleri..
- Mağazacılıkta başarılı bir personel olmak için..
- Müşterilerin mağaza personelinden beklentileri
-
▼
Temmuz
(106)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder