Mağazacılık ve Beden dili



Mağazacılıkta beden dili çok önemlidir. Çünkü bedenimiz müşterimize birşeyler anlatır. Biz sözlü olarak birşeyler söylemesekte Bir kaş,göz hareketimizle " Seni sevmedim, Beni kızdırma fena yaparım,nereden çıktın be adam " gibi düşüncelerimizi bedenimiz vasıtası ile müşterimize anlatırız. Tabiki o zamanda müşteri şikayetleri başlar. Kurumumuz hijyene çok önem veren bir şirket diye reklam yaparız ama kişisel bakım yapmaz,Kıyafetlerimiz kirli olursa ona verdiğimiz mesaj "hijyen ne demek ?" deriz.

Beden dili; bedenimizin duruşu, Mimiklerimiz, Yürüme,duruş biçimi,ses tonu ve dış görünüşümüzden oluşur.

Yüz ifademizle güven vermeli,mimiklerimizi kontrol etmeliyiz.

Ellerimiz ve kollarımızı karşımızdakini rahatsız etmeyecek şekilde kullanmalız. Fazla kullanmak dikkati dağıtabilir.

Müşteri ile göz teması kurmalıyız. Eğer bakmazsak müşteri onunla ilgilenmediğimizi veya onu umursamadığımızı algılayabilir.

Müşteri ile aramızdaki mesafeyi ayarlamalıyız. Herkezin bir özel sahası vardır. Girmemeye dikkat edelim. Bu mesafe genellikle 1 metre civarında olmalıdır.

Sestonumuzda dikkat etmeli, kelime vurgularımıza önem vermeliyiz. Popüler kültür sözcükleri kullanmamalıyız. Acayip bişi,Yıkılıyor,manyak faydalı ürün vb..

Dış görünüşünüze dikkat etmeli,Kişisel bakımınızı sürekli kontrol etmelisiniz. Unutmayın ki kişisel bakım kişinin önce kendisine sonra çevresine olan saygısını gösterir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )