Müşteri Sadakat Kartı ( Loyalty Card )



Müşteri Sadakat Kartı ( Loyalty Card ) müşterinin alışveriş kararını etkileyen ve mağaza tercihinde öne çıkan bir pazarlama aracıdır. Perakendeci için avantajlarını daha önceki konularda değinmiştik.

Bu yazımızda müşteri sadakat kartlarını işlevleri açısından değineceğiz..

Müşteri sadakat kartlarının müşterilere sağladığı faydalara örnekler ;

- Anında indirim yapmak,
- Aldıkları belirli ürünler karşılığında müşterilere puan vermek,
- Aldıkları puan karşılığında özel hediyeler vermek,
- Aldıları puan karşılığında mağazadaki ürünlerden bedava vermek,
- Aldıkları puan karşılığında Alışveriş çeki vermek,
- Alışverişlerinde sabahları gazete vermek,
- Mağazanın kioskundan faydalanma,
- Mağazanın anlaşmalı olduğu diğer firmalardan indirim vermek,
- Mağazanın yaptığı kampanyalara katılma hakkı vermek,


Bu kartlarda genellikle mağazalardan form doldurulmak koşulu ile alınabilmekte ve isimsiz verilmektedir. Bazı mağazalarda form doldurulduktan sonra müşterinin adresine isimli olarak gönderilmektedir.

Müşteriler neden Müşteri Sadakat Kartlarını tercih ediyorlar ;

- Kasa başında anında indirim sağlaması
- Alışverişleriden hediye kazanması
- Günlük gazete alması


Mağaza kartları mutlaka mağaza kioskları ile tamamlanmalı, Müşteriler aldıkları , topladıkları puanları görebilmeli ve müşteriyi bilgilendirici uygulamalar kiosklarda yapılmalıdır.

Bazı mağazalar müşteri sadakat kartlarını müşterinin 1. derece yakınlarınada çıkarmaktadır.

Yeni bir uygulama ile mağazalar müşteri sadakat kartlarını küçültüp, Müşterinin cüzdanından çıkarmışlar ve anahtarlığa takılır hale getirmişlerdir.

8 yorum:

  1. Mükemmel bir makale olmuş Tavsiyeleriniz doğrultusunda bir adım daha kendimi geliştirmeyi başara bildim, Bu makale sayesinde para vermeden eğitim almış olduk. Çok teşekkür ederiz. Bizde alışveriş sitemizin gelişimi ve eğitimi hakkında aramadığımız yer kalmadı. Sizin bu makale sayesinde bir şeyleri çok iyi anlamayı başardık. Tebrik ederim.
    Saygılarımla
    Online alışveriş sitesi BazaarDay.com

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, Faydam olmuşsa ne mutlu. Saygılarımla

    Ahmet KİK

    YanıtlaSil
  3. müşteri sadakat kartıyle ilgili bir kaç sorum olacak hocam.

    - ortalama maliyeti nedir.
    - uygulanabilirlik/ maliyet oranı en uygun olan kart sistemi nedir.
    - sistemin yarar ve zararları nelerdir. (kapsamlı olarak)

    şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Bey, hem yazısında hem cevap ile yararlarını anlatmış. Pek bir zarar söz konusu olamaz. yararları daha da genişletilebilir hatta. 15 yılı aşkın bir süredir kart üreticisi bir firmada çalışıyorum. Yüzlerce kart projesine destek olduk. Tabi ki bazı müşterilerimiz başarılı bazı müşterilerimizse başarısız oldu projelerinde. Deneyimlerime dayanarak bir konunun altını çizmek isterim. Bir sadakat projesi kartları temin edip müşterilere dağıtmaktan ibaret kalırsa beklenilen faydalar en aza hatta sıfıra düşebilir. Sadakat projenizden verim almak mutlu müşterilerle uzun süre karlı çalışmak istiyorsanız emek vermeniz, planlamanız, doğru zamanlarda refleksler vermeniz gerekir. Ahmet beyin yeni doğmuş bebek örneğine dikkat edin. Kart ve sistem maliyetleri yapacağınız projeye göre uygun ürünlerin seçilmesiyle ortaya çıkar. doğru ürünleri seçtiğinizde elde edeceğiniz en küçük faydaya bile değecek kadar da ucuzdur. Bizden ya da sektörde deneyimli bir üreticiden destek alabilirsiniz. Bize www.plasis.com.tr sitemiz aracılığı ile ulaşabilirsiniz.

      Sil
  4. Maliyet konusunda bir bilgim yok, Çünkü işin büyüklüğüne ve kapsamına göre değişir. Üretici bir firma ile görüşmeniz gerekir. Sistemin tüm dünyada kanıtlanmış müşteri bağımlılığı yaratma ve iş geliştirmeye katkısı vardır. Düşünsenize alışveriş yapan müşterilerinizi yakından tanıyor ve onlara uygun ürünler satıyorsunuz. Satışı siz yönlendiriyorsunuz. Gelişmiş uygulamalarda müşterinin alışverişi takip edildiğinden aynı üründen veya tamamlayıcı bir üründe indirim olduğunda nokta atışı yaparak müşteriye sms atıyorsunuz. Müşterinin yeni doğmuş bebeği olduğunu biliyor, aldıkları içinde bebek bezini görüyor ve o kişinin sms'ine çocuk bezinde veya Mamasında indirim olduğunda mesaj atıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  5. Günümüzde müşterinin hangi lokasyonlardan markete geldiğini konusundada yardımcı oluyor bu kartlar. Market kendi kitlesini daha yakından tanıyor böylece.

    YanıtlaSil
  6. fatnayilmaz@gmail.comÇarşamba, Eylül 26, 2012

    Merhaba,öncelikle bilgilendirici yazılarınız için teşekkür ederim.Oldukça güzel ve faydalı bilgiler içermekte.İhtiyacı olan arkadaşlara yardımcı olmak mahiyetinde müşteri kartları hakkında bilgi aktarmak istedim.1-Müşteri kartınız da logonuz olacak,2-Sizde ve pek çok yerde geçerli olacak (giyim,market,yakıt,seyahat,tatil,internet,bakkal,kasap,kuaför,berber,hırdavat,tamirci, semt pazarları,..................)dünya geçerli,3-Her mağazanın kartını taşımak yerine 1 kartı olacak,onuda parmak izine veya cep telefonuna tanımlayacak ve yanında taşımayacak,4-İndirimler direk para olarak anında yüklenecek (1 tl =1 tl).Yüklenen paraları ister harcayabilecek isterse ATM lerden çekebilecek,5-Müşterisi başka yerlerde kartı kullandıkça kartı veren prim kazanacak,.....ilgilenenler irtibata geçebilirler.fatnayilmaz@gmail.com facebook hesabım.

    YanıtlaSil
  7. Guzel bir yazi - tesekkurederim. Yalniz sadakat kartlar aslinda daha buyuk pazarlama programin parcasi olarak kullanilabilir. Mesela uzerinde internet magazanizin www.*** adresi bulunmakta ve yaninda "her sali gunu yeni indirimler sizleri bekliyor" Ayrica musterinin yaptigi alisveris ile ilgili bilgileri toplanir ve bu musteriye yonelik teklifleri yaratabilirsiniz. Ayni zamanda kart da olmasi sart degil - cep telefonuna gonderilen bir barkod seklinde dizenlenebilir. Boylece kimse onu evde unutmaz ve yuk olarak algilanmaz.

    YanıtlaSil