Private Label (özel markalı ya da market markalı ürünler)



Hızlı tüketim mallarını en uygun fiyatla orta gelirlilere kendi yaratacağınız marka ile ulaştırmaktır.Mağaza zincirlerinin kendi markası (veya belirlediği bir marka ) altında üretim yaptırmasıdır.

Migros ve Metro, bu 70 kategoride 1.400 farklı private label ürünle başı çekiyor. İki farklı marka altında üretim yaptıran CarrefourSa'nın 430 farklı ürünü bulunuyor. Real'in 400 ürünle faaliyet gösterdiği pazarda Tansaş, Bim, Kiler de yer alıyor.

Private label ürünün sanıldığı gibi düşük kalite değil, prestij göstergesi olduğu için mutlaka fiyatıyla uygun oranda olabilecek en iyi kalitede olması gerekmektedir.

Private label ürünler perakendeciler tarafından satışlarında daha ön plana çıkarıyorlar. Çünkü bu ürünlerde kar marjı diğer ürünlere göre daha yüksek.

Dikkat edilmesi gerekli en önemli konu şirketin ve markanın imajı ön planda olduğu için bu ürünlerde kaliteyi sürekli kontrol etmek gerekiyor.

Özellikle discount marketlerde bu ürünler satıştaki ürünlerin % 50'sine yakındır.

Perakendeci açısından bakıldığında, kârlılığı arttırmak, doğru ve kaliteli ürünler ile müşteri sadakatini sağlamak, yenilikçi PL ürünler ile pazarda kendini rakiplerinden farklılaştırmak için, özel markalar gerekli bir unsur. Tedarik zincirini daha verimli çalıştırma anlamında da önem arz eden “private label”, ayrıca satın alma gücünü artırıyor ve firmaya değer kazandırıyor.

Tercih sebeplerini madde halinde sıralayacak olursak ;

-Müşteri sadakati yaratmak

-Rakiplerden farklılaşma stratejisi

-Kategori gücünü ve pazarlık hacmini arttırmak

-Daha fazla kar

Dünyada ve türkiyede oran

İsviçre %38
İngiltere%31
Almanya %27
Belçika %24
İspanya %23
Fransa %21
Kanada %20
Hollanda%19
ABD %15
Danimarka%13
Türkiye, Yunanistan, İrlanda ve Portekiz %3.5

"PRIVATE LABEL" ÜRÜN TEŞHİRİ
Private ürünlerin teşhir ve reyon düzenine ayrı bir önem ve özen gösterilmelidir. Bu ürünler sergilenirken müşteri akış yönü, göz hizası gibi kriterlere dikkat edilmelidir. Private ürünler sektörün lideri olan iki ürün arasına yerleştirilerek sergilenmelidir. Ayrıca reyon payı mümkün olduğunca diğer markalı ürünlere oranla daha geniş tutulmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )