Satışta başarı ek ürün satışından geçiyor..



Yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin % 4'ü alışveriş öncesi plan yapıyor ve bu planın dışına çıkmıyor. Buna karşılık tüketicilerin % 12'si hiç plan yapmıyor,% 84'ü ise alışverişe planlı olarak gelse dahi ek ürünler alarak marketten ayrılıyor.

Burdan çıkaracağız sonuç: Aslında çoğu müşterimizin ek ürün almaya meyilli olduğunu görüyoruz.

Bizim yapacağımız ;

- Satılabilecek ek ürünleri bulmak,
- Uygun teşhirler yapmak,
- Ek ürün satma tekniklerini kullanmak,

NOT : Supermarket, Hipermarketler'de ek ürün satışı ağırlıklı teşhirler ile sağlanır. Oysa Giyim, Kitap, Teknoloji, optik vb.. mağazalarda ise ek satış teşhirin yanında satış elemanının ek ürün satış tekniklerini kullanması ile yapılır.

Birebir satış yapan mağazalara için bir ek satış cümlesi örneği ;

Aldığınız dolmakalemle ( Tastikleme )
güzel yazmak için ( Gerekli olma durumu )
uygun fiyata ( Güçlendirici )
mürekkep kartuşu ( Ek ürün )
düşünürmüsünüz ? ( Mecbur etmeyen soru )

- Aldığınız dolmakalemle güzel yazmak için uygun fiyata mürekkep kartuşu düşünürmüsünüz ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )