Tüketici Tipleri


Sadıklar
Sürekli aynı markayı satın alan,hazırlamış oldukları alışveriş listesi doğrultusunda planlı alışveriş yapan müşterilerdir.

Rastgele Satınalıcılar
Marka tercihi olmayan ve plansız alışveriş yapan müşterilerdir.

Promosyona Duyarlılar

Genel olarak orta gelir düzeyinde olan kalabalık ailelerdir.İndirimli ve hediyeli satışları takip ederek alışveriş yapmaktadırlar.

Deneyiciler
Marka bağımlılığı olmayan, yeni açılan mağazaları ve yeni çıkan ürünleri takip ederek alışveriş yapmakta olan müşterilerdir.

BÜTÜN TÜKETİCİLER FİYATA DUYARLIDIR


Tüketici tiplerinin oransal dağılımı

Sadıklar % 30
Rastgele Satınalıcılar % 27
Promosyona Duyarlılar % 27
Deneyiciler % 16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )