Veri Madenciliği (Data Mining) ve Mağazacılık



Mağazacılar artık bilgisayar ve teknolojiyi daha yakından takip ediyor ve kullanıyorlar. Müşteri data ve alışveriş bilgilerini saklayıp, yorumluyor ve gelecekle ilgili tüm stratejilerini onlara bakarak veriyorlar.

Bu verileri toplamak için; Kasalar, Kiosklar, Müşteri sadakat kartları vb.. ürünleri kullanıyorlar.

Bu verilerle ;

- Müşteri profil
- Satış
- Sepet
- İndirim,Kampanya
- Müşteri sadakat
- Müşteri iletişim
- Karlılık gibi analizler yapıyorlar.

Perakendeci şu soruların cevaplarını bu verilerde bulmaya çalışıyor.

- En iyi müşterim kim ? ( En yüksek alışveriş yapan, En sık alışveriş yapan, En sadık vb )
- En iyi müşteri profilime yakın insanları nasıl çekerim ?
- Onların satınlama davranışlarını nasıl tahmin ederim ?
- Satınalmadığı ürünleri nasıl pazarlarım ?
- Yapacağım kampanyanın hedef grubu nedir ?
- Müşterilerim ne sıklıkla alışveriş yapıyorlar ?
- Hangi gelir grupları hangi markaları tercih ediyor ?
- Promosyonlarıma hangi müşteri gruplarım duyarlı ?
- Müşteri sadakatinin derecesi nedir ? ( Geçen sene alışveriş yapan müşterilerimden kaç tanesi halen benden alışveriş yapıyor )
- Hangi ürünleri alanlar yanında hangi ürünleri tercih ediyorlar. ( Çocuk bezi alanların ne kadarı deterjan alıyor, Meyve sebze alışverişi yapan müşterilerimin ne kadarı et reyonundan alışveriş yapıyor )
- Hangi markaları kimler tercih ediyor ?
- Marka karmam müşteri profilime hitap ediyormu ?
- Yüksek alışveriş yapan müşterilerim hangi saatler arasında alışveriş yapıyor ?
- Hangi müşterilerim benim hangi hizmetlerimden şikayetçi ?
- Müşterilerim mağazama ne kadar yakın oturuyor ?
- Alıverişe ne kadarı araba ile geliyor ?
- vb..

1 yorum:

  1. süper! Her şirketin yapı kültürüne yerleşmesi gereken şeyler!

    YanıtlaSil

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )