PERAKENDE DE TARAFTAR PERSONEL YARATMA -1 (Mağazalar Performans Ligi)


Taraftar dediğimizde, "Sporda belirli bir amaç için bir araya gelmiş ve bir takım oluşturmuş renkleri, bayrağı olan bir grubu amaçlarını gerçekleştirmek istedikleri her koşulda destekleyen onların yanında olan ve bir menfaat beklemeden bunu yapan, sadece onların başarısından mutlu olan ve övünen kişidir." diyebiliriz.
Daha önceki yazılarımda Perakende ile Futbol arasında ki benzerlikleri yazmıştım. Bu yazı serisinde ise Perakende de taraftar personel yaratma ile ilgili İK uygulamaları, motivasyon çalışmaları vb.. şeylerden bahsedeceğim. 
Bu yazımda ilk Önerim;

MAĞAZALAR PERFORMANS (KPI) LİGİ

Amaç ; Mağazaları ölçülebilir kriterlerde (KPI) futbol lig sisteminde yarıştırarak çalışanların taraftar personel olması ve hedefe odaklanmasını sağlayarak bir heyecan ortamı oluşturmak. Bunu Şirket KPI'ları ile yaparak şirket KPI'larının gerçekleştirilmesine aynı zamanda katkıda bulunmak.
  • Mağaza sayısına göre ve istediğiniz süreye göre lig fikstürü oluşturmak. İdeali 3-5 aydır.
  • Fikstür sıralaması lig usulünde olduğu gibi puan ve gol sayısı dikkate alınarak yapılacaktır.
  • Her hafta, her iki haftada bir gibi sürelerde mağazalar birbirleri ile belirlenmiş KPI'lar üzerinden karşılaşır.
  • Ölçülebilir, her mağaza için eşit KPI'lar belirlenmeli yani büyük mağaza, küçük mağaza, cadde mağazası AVM mağazası gibi farklılıkları yüzünden KPI'lar değişmemeli örnek KPI'lar, Yok satma oranı, Etiket kontrol oranı, Hatalı Mal kabul oranı vb..
  • Her KPI bir gol demektir. Bu KPI ki rakamlar, rakibin rakamları ile karşılaştırılacak rakamı iyi olan mağaza bir gol atmış sayılacaktır. Örneğin Dört KPI'da rakamı iyi ise 4-0 , 2 kriterde ise 2-2 berabere kalacaktır.
  • Karşılaşma öncesi Mağazalar karşılacağı mağazanın KPI'larını ve kendi KPI'larını kontrol eder ve taktik geliştirir.
  • Karşılaşma sonucunda şirketin durumuna göre birinci veya ilk üç mağaza ödüllendirilebilir.
  • Belirli bir süreden sonra altta kalan mağazaların ligden kopmaması için bir sonraki ligde 2. küme oluşturulacağını söyleyip son ( Mağaza durumunuza göre ) mağazaların 2. lig mağazaları olarak anılacağını ve bir sonraki lige 2. ligde başlayacaklar diye söylenerek son maça kadar PERFORMANS LİGİ'ne asılması sağlanır.
Burada kurallar şirket İK ve Mağaza Yapısına, KPI ve beklentilere göre değişebilir.

Bu lige hoşluk katmak için ;
* Personel kıyafetleri futbolcu forması gibi hazırlanabilir. "Takımdaşlık için"
* Maç sonuçları açıklandığı akşamlar Mağazada coşkulu kutlama yapılabilir.
* vb..

"Hedeflerinizi paylaştığınız insanlar, hedeflerinize ulaşmanız ya da ulaşmamanız konusunda çok önemli rol oynarlar." Zig Zağlar


Ahmet KİK / Perakende Yönetim ve İK Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder