PERAKENDE SAVAŞININ YENİ CEPHESİ


Perakendecilik bitmeyen bir satış çabası yani savaş halidir. Perakendeci Savaşa her daim hazır olmak zorundadır. Perakendenin fiziki mağazadan E- ticarete kaydığı son yılllarda COVİT ile Pandemi dönemine girdiğimiz 2020 ‘de yeni bir Savaş cephesi hızlıca açıldı. “Siparişi ver hemen evinde olsun” hem de ne olursa olsun domates bile.


Son aylarda Getir, İste gelsin, Hepsi Burada express, Migros hemen, Trendyol, A101 Kapıda , Cepte Şok gibi oyuncular ile büyüyerek kızışan bir yeni perakende Savaşı cephesi oluştu.

Tüm perakendeciler bu cephede ayakta kalmak ve yeni satış alanları yaratmak için bu işe soyunuyor. Herkes şu soruları soruyor kendine;

– Bu satış kanalına girmeli miyim?
– Bir partnerle mi girmeliyim?
– Kar marjım ne olacak? Vb.

Evet bu yeni satış kanalı her halikarda kar marjını düşürecek. Sonuçta müşterinin ayağına kadar hizmet ek lojistik maliyeti getirecek. Ama diğer taraftan baktığınıza yatırım maliyeti olmayacak mevcut fiili mağazalardan bu operasyon yapılacak. Belki kendi fiziki müşterinizi kaybedeceksiniz ama yeni müşterilerde kazanacaksınız. Bir partner ile yapmak ise parterin tecrübesi ve gücü ölçüsünde sizi satış getirecek ama kar marjınıza dikkat etmeniz gerekecek. Buna benzer bir sürü sorulara perakende matematiği çerçevesinde bulacağınız size özgü cevaplar ile buna karar vereceksiniz.

Evet şurası bir gerçek ki ; “ HİÇ BİR ŞEY ESKİSİ GİBİ OLMAYACAK ” Yeni fırsatlar ve yeni zorluklar hep perakendecinin işi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder