Mağaza Müdürleri İşletmenin en
kilit pozisyonudur. Hele zincir mağazalarda iş yeri sahibi olması
gerekmektedir. Onun her konuda donanımlı olması ve merkezden devamlı destek
görmesi gerekmektedir. Yönetsel anlamda Mağaza Müdürü Müşterisini, Çalışanını,
Ürünlerini, Şirketin her türlü envanterini ve parasını yöneten kişidir.
Bir şeyi yönetmek için; önce
tanımak, hareketlerini gözlemlemek, tepkilerini ölçmek gerekir. Bu ise bir
süreç alır. Sizin Örneğin müşterilerinizi tanımanız, davranışlarını
gözlemlemeniz, tepkilerini görmeniz ve bunların farklı gün, ay ve mevsimlerdeki
( Özel günler, okul sezonu, yılbaşı, bayramlar ) davranış farklılıklarını
bilmeniz gerekir.
Mağaza Müdürlerinin çok sık yer
değiştirmesine,
Müşteri açısından baktığımızda;
- İletişim iki taraflı olduğundan müşterinin de Mağaza Müdürünü tanıması ve onu kabullenmesi (Güven, Saygı vb.. ) uzun zaman alır.
- Sabit müşterilerin çoğu aslında çalışan ve Mağaza Müdürü için Mağazalara gelirler. Onlardan aldıkları iletişim hizmeti onları mutlu eder. Mağazaya her geldiklerinde gözleri onu arar. Kendini mağazanın sahibi veya Müdürün bir yakını gibi hisseder.
- Bir Mağaza Müdürünün eksikliğini veya değiştiğini müşteriler de fark eder, Mağazanın dizaynın değişmesinden, personel davranışlarından vb..
- Müşteri sorun ve beklentilerinde genellikle Mağaza Müdürü ile muhatap olduğundan o yüz en tanıdık yüzlerden biridir. Müşteri onun orada olduğunu bilmesi ona alışveriş esnasında güven verir.
- Mağaza Müdürünün çok sık değişmesi çalışanı ve işleri olumsuz etkiler.
- Mağaza Müdürü Mağazasında bir sistem kurar ve ona uyulmasını ister. Hızlı yönetici değişimlerinde sistemler sürekli değişir. Personel hangisini yapacağını şaşırır. Çok zor olan sistemlere uymaz. Şöyle düşünür “ Bu müdürde yakında gider, boş ver ”
- Perakende de çok görülen bir şey olan Mağaza Müdürünün personelin sorunlarını çözeceği ile ilgili ( Kariyer, ücret vb) sözler vermesi. Hızlı Mağaza Müdürü değişimlerin de yerine getirilmeyen sözler personelin Mağaza Müdürlerine olan güveni azalır. “Her gelen söz verdi. yapmadı“ der, yeni gelen yöneticiye güvenmez ve performansı sürekli düşer.
- Çalışanın kendini ( Performansını ) sürekli olarak başka birisine ispatlama zorunluluğu onu yorar. Çünkü hep baştan başlaması gerekir.
- Mağazayı fiziksel olarak tanıması ( Çıkabilecek teknik sorunlar ) zaman aldığından, çıkabilecek sorunların çözülmesi hemen kolay olmayacaktır.
- Sattığı ürünlerin satış hızları, müşteri tercihleri, müşteri beklentilerini öğrenmek ona göre sipariş ve ürün portföyü oluşturmak zordur. Bunları özel günler, ay ve mevsimsel olarak bilmek için Mağaza Müdürünün orada 1 yıl çalışmasını gerektirir.
- Şirketi veya personeli gereksiz taşınma maliyetlerine sokar.
- Şirket (Mağaza) hafızasının ( Yasal ve Yasal olmayan evrak, çalışan performansları vb.) oluşmaması.
- Özellikle büyük mağazalarda envanter yapılaması, kayıp kaçakların tespit edilememesi, edilse bile devir teslim yapılmadığı için muhatap bulunamamasına yol açar.
- Sürekli mağaza değişimi Mağaza Müdürünün Kendi iş performansını gerçek anlamda ortaya koymasını engeller. Sürekli bir uyum sağlama çabası, gerçek anlamda iş yapmasını engeller. ( Müşteriler, Çalışanlar, Çevredeki komşular, resmi kurumlar, tedarikçiler vb.. )
- Daha önceki yıl veya aylara ilişkin kıyaslama yapılacak datalar oluşmadığı için performansı ölçülemez.
Şirketiniz hızlı büyüyor veya
turnover fazla ise 1-2 tane joker müdürünüz olmalı. Bunlar mağaza açmalı veya
boşlukları doldurmalı. Daha sonra bu yerleri içeriden alt bir pozisyondan veya
dışarıdan alım yapmak sureti ile belirli bir oryantasyon sürecinden sonra
onlara teslim etmek gerekir.
Bütün bunlardan sonra şu soruları
duyar gibiyim Performansı düşük, Personeli ile sorunları olan çok uzun süre
aynı mağazada kalmakta ve işletme körlüğü oluşan Mağaza Müdürü’nün yerini
değiştirmeyecek miyiz?
Tabii ki değiştireceğiz. Benim
anlatmak istediğim bir Mağaza Müdürünün yerini değiştirirken kırk kere
düşünmemiz gerektiği...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder