CRM ve MERCHANDISING


CRM Müşteriyi anlamak, onun ihtiyaçları doğrultusunda şirketin hizmet veya ürününü özel yapması, Sahip olduğu müşterilerine daha iyi hizmet ve ürün sunarken,yeni müşterilerde kazanması felsefesidir.

Başka bir değişle " Doğru mal yada hizmeti,Doğru Müşteriye,Doğru zamanda ve fiyatta,Doğru noktada sunmaktır"

Müşteri beklentilerini bilmek perakende de başarının anahtarıdır. Çünkü bu beklentilere göre merchandising planlaması, mağaza stoklarının belirlenmesi,kurumsal yönetimin rotası ve yatırımlar gibi konularda önem taşır.

Merchandising Nedir?

Tüketiciyi satın almaya yönlendirmek amacıyla mağaza içinde uygulanan her türlü aktivite, teknik ve metod merchandising olarak bilinir.

Reklâm, tüketiciyi satın almaya hazırlarken, merchandising, tüketiciyi ürünümüzü alması için harekete geçirir. İyi planlanış merchandising aktivitesiyle ürünlerimizin imajını güçlendirir, rakipler arasında ön plana çıkartır ve tüketiciler tarafından satın alınmalarını sağlarız.

Merchandising fikrinin temeli 5D den oluşur. Doğru ürün,Doğru yer,Doğru Miktar,Doğru zaman,Doğru kalite..

Bir perakendeci ;

- Müşterilerini ve potansiyel müşterileri kimler olabilir bilmelidir.
- Bu müşteriler ne satın alıyorlar
- Müşterilerime talep ettikleri ürün veya hizmeti,5D 'ye göre verebiliyormuyum ?
- Neden satın alıyorlar
- Nerede oturuyorlar
- Ne işle uğraşıyorlar
- Gelir seviyeleri nedir ?
- Ne sıklıkla alışveriş yapıyorlar
- Hizmetim hakkında düşünceleri nedir ?
- Müşterime sunduğum ürünün değeri uygun mu?
- Yaptığım kampanya,Promosyon,İndirimler işe yarıyor mu ?
- Sektördeki rakiplerime göre ben nerdeyim ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )