Sahip olduğumuz müşteriyi kaybetmemizin maliyeti - 1


Müşterilerimiz olumlu veya olumsuz hizmetimizi çok çabuk bir şekilde tanıdıklarına yayarlar. Bu nedenle müşteri dilek, öneri ve şikayetlerine çok önem vermeliyiz.

Kaybettiğimiz bir müşteri aslında bizden ortalama 26 kişi götürür veya bizim hakkımızda olumsuz düşünen 26 kişiye sahip olmuş oluruz..

Sizlere gelip şikayetini söyleyen müşteri sayısı aslında çok azdır. Çoğu müşteri şikayetini söylemez,Sizden birdaha alışveriş yapmaz ve dostlarına anlatır. Böylece sizi cezalandırdığını düşünür.

Bu nedenle azda olsa şikayetini söyleyen müşteriyi çok iyi dinleyip çözüm üretmek gerekmektedir. Eğitimcilerin söylediği gibi" Her şikayet bir armağandır"

Günümüz rekabetinde müşteri kazanmanın ne kadar zahmetli olduğunu düşünürsek.Sahip olduğumuz müşteriyi kaybetmenin maliyetini kolaylıkla hesaplıyabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )