Mağazacılık ve Alan Yönetimi ( Space Management )



Marka veya modelin performansı üzerinde durmak yerine O ürünün kategorisinin performansı üzerinde durur. bulunduğu kategori içerisindeki performanslarını en mükemmel düzeyde gerçekleştirebilmeleri için magaza içi konumlandırmaları, raf yeri ve tanzim teshir stratejisini gibi konuların yönetimine verilen addır.

Günümüzde özellikle süpermarketlerin raflarında hangi ürüne ne kadarlık yer ayrılması gerektigi önemli bir konudur.

Artık tüketiciler alışveriş kararlarını daha çok mağaza içerisinde veriyorlar. Bu kararın verilmesinde satıs promosyonu çabalarının ve tanzim-teshirin önemli bir yeri vardır.

Ürün çesitlendirmenin, raf düzenlemelerinin, sergilerin,işaretlerin ve levhaların, tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde önemli etkileri vardır. Öte yandan, araştırmalar tüketicilerin magaza içerisinde degisen satın alma kararlarının, özellikle marka degisikliklerinin yüzde 25-30 oranında tanzim teshir etkisiyle olduğunu göstermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi ( Tüm yazılara buradan ulaşabilirsiniz )